Jun 21, 2012

kucing dan tikus

cheritera oleh.. Dhya Surya at 12:02 PM 0 comments Links to this post
Assalamualaikum dan salam sejahtera...
^_^


huhuhuhuhuhu....

pepatah baru....

"bila KUCING tak ada....TIKUS berlari-lari......"


NOTA DHYA : lumrah alam....

1 KODI....

cheritera oleh.. Dhya Surya at 1:00 AM 3 comments Links to this post
Assalamualaikum dan salam sejahtera...
^_^

wah...
tanggung jawab semakin bertambah...
walaubagaimana pun ber "jimba-jimba"
tetap ada...
 huhuhuhuhu....

last week ber "jimba-jimba"
beli 1 kodi tudung bawal 2 tone....
beli kat mana????

kat si nun....


CitrAida 





dalam 1 kodi ada 20 helai tudung dua tone...
warna = pelbagai....
tak yah pilih-pilih warna sebab....
conform macam - macam baju boleh masuk...

harga...
kalau kat luar...
sehelai untuk 2 tone =  RM 15.00 - RM 20.00....
tapi bile beli 1 kodi harga akan jatuh sampai sehelai 
RM 7.00 - RM 8.00...
sape yang tak mahu....

lagi pun tudung bawal nie selesa...
nak bentuk muncung tudung...
hembus-hembus je....
<korang semua mesti penah buat punya....> 

 jom ngok hasil ber 'jimba-jimba'...





nota dhya : dah tak payah merungut matching-matching baju ngn tudung lagi!

Jun 20, 2012

wordless wednesday # 3

cheritera oleh.. Dhya Surya at 12:50 PM 1 comments Links to this post

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
^_^




semakin membukit.....


NOTA DHYA : LAPAR MEE GORENG SAMBAL SOTONG YANG JUAL KAT PEKAN KULIM!!!

Jun 18, 2012

Ibuku....Ayahku ...Heroku...

cheritera oleh.. Dhya Surya at 1:08 PM 0 comments Links to this post
Assalamualaikum dan salam sejahtera...
^_^

mood : HARI AYAH
<sebab saya panggil AYAH>

apa-apa pun pada saya....
SETIAP HARI ADALAH HARI UNTUK KITA
 SENTIASA SAYANG PADA KEDUA IBU DAN AYAH
 tanpa mereka kita tak akan ada di DUNIA ini...


nota dhya : SAYANG IBU AYAH!!!

Jun 14, 2012

senyap....

cheritera oleh.. Dhya Surya at 9:08 AM 1 comments Links to this post

Tak semestinya SENYAP dia BISU....

Tak semestinya SENYAP dia TIADA...

Tak semestinya SENYAP dia TAKUT...

dan

Tak semestinya SENYAP dia GUMBIRA....  





nota dhya : ADA sesuatu anjakan bakal terjadi!

Jun 5, 2012

5 JUN 2012

cheritera oleh.. Dhya Surya at 10:31 AM 5 comments Links to this post
Assalamualaikum...
genap 366 hari kami sebagai "SUAMI ISTERI"
 1st nak hantar surat chenta....
huhuhuhu....


nota dhya : sayang kamu!!!

"Ya allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-mu."

Aamiin ya rabbal aa'lamiin.

 

one + one = three ?? Copyright © 2012 Designed by Ipietoon Sponsored by Online Shop Vector by Artshare Re-Design By Nabila Medan