Aug 27, 2013

Akar Fatimah

cheritera oleh.. Dhya Surya at 3:43 PM


ini lah dia akar fatimah yang di rendam minggu lepas….
kembang semangkuk….ko……
pejam celik mata negok…
padahal baru 36 week masa rendam…
dalam hati terdetik “nak bersalin dah ke????”

oleh kerana aku bukanlah orang yang berani minum air akar...
so aku keringkan balik akar nie...
sekang dok kuncup balik dok dalam bekas....

Akar fatimah ni aku dapat dari nenek Incik Suami...
entah berapa generasi yang dah guna...
sampai kat aku....kembang terus kuncupkan balik....

untuk mempercayai tentang akar fatimah ni bergantung pada kepercayaan masing-masing...
apa-apa pun semuanya terpulang kepada kekutan fizikal dan mental ibu yang mengandung....

buat masa sekarang aku amalkan minum air zam-zam dan air selulusuh yang Incik Suami buat menggunakan air mineral....
kalau di pikirkan takut...
memang aku takut...
takut kena jahit.....huhuhuhuhu.....

bila aku takut aku akan baca ayat ni...


till then, 
Dhya Surya.

1 comments:

mama aryan on Thursday, 05 December, 2013 said...

akak anak 1st guna la akar fatimah, ke 2 & 3 tak guna dah

"Ya allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-mu."

Aamiin ya rabbal aa'lamiin.

 

one + one = three ?? Copyright © 2012 Designed by Ipietoon Sponsored by Online Shop Vector by Artshare Re-Design By Nabila Medan